O nas

​​​​​​                                                                                                            

 

Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r. (Dz. U. z 2004 r. nr 256, poz. 2572, z późn. zm.).

 

 

W procesie realizacji zadań określonych ustawowo szkoła respektuje zobowiązania wynikające z:

1) Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ,

2) Deklaracji Praw Dziecka ONZ,

3) Konwencji o Prawach Dziecka.

 

Głównym celem i zadaniem szkoły jest dbałość o wszechstronny rozwój dzieci i młodzieży.

Cele i zadania szkoły wynikają z przepisów prawa. W procesie realizacji zadań uwzględniane są szkolny Program wychowawczy i Program profilaktyki

 

Do zadań szkoły należy m.in.:

1) zapewnienie bezpłatnego nauczania,

2) przeprowadzanie rekrutacji uczniów w oparciu o zasadę powszechnej dostępności,

3) zatrudnianie nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w przepisach,

4)realizacja programów nauczania uwzględniających podstawę programową kształcenia ogólnego,

5) realizacja ramowych planów nauczania,

6) respektowanie ustalonych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów (…) oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych.

 

Do priorytetowych zadań szkoły należy:

1) zapewnienie realizacji prawa dzieci do kształcenia, wychowania i opieki odpowiednio do wieku i osiągniętego rozwoju,

2) wspomaganie rodziny w pełnieniu funkcji wychowawczej,

3) dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychofizycznych uczniów oraz umożliwienie korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej i specjalnych form pracy dydaktycznej,

4) opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez umożliwianie realizowania indywidualnych programów nauczania oraz ukończenia szkoły w skróconym czasie,

5) utrzymywanie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki,

6) opieka nad uczniami pozostającymi w trudnej sytuacji materialnej i życiowej,

7) kształtowanie u uczniów przedsiębiorczości sprzyjającej aktywnemu uczestnictwu w życiu gospodarczym,

8) stworzenie warunków do rozwoju zainteresowań i uzdolnień uczniów przez organizowanie zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych oraz kształtowanie aktywności społecznej i umiejętności spędzania czasu wolnego,

9) upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy o bezpieczeństwie oraz kształtowanie właściwych postaw wobec zagrożeń i sytuacji nadzwyczajnych

10) wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów,

11) umożliwienie uczniom zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych na dalszych etapach kształcenia,

12) kształtowanie poczucia odpowiedzialności i miłości do ojczyzny

13) kształtowanie poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń